Niels Nielsen er vores nye elev

Vores nye elev Niels Nielsen, det er ham til højre. Til venstre har vi Ulrik Pedersen, vores Operations Manager i eksportafdelingen. 

Den 1. september bød vi endnu en elev velkommen hos Lauritzen. Niels Nielsen er hans navn, og så hedder han for resten også Kirk til mellemnavn, men Niels Nielsen ligger bare så godt i munden.

Niels er 20 år, han er født og opvokset i Esbjerg, han elsker at træne og så er han ny golfer.

I 2022 afsluttede Niels den gymnasiale uddannelse HHX, og valgte derefter at tage et sabbatår - først og fremmest for at få et friår, hvor han ikke var bundet af noget og for det andet for at finde ud af hvad det var, han havde lyst til at beskæftige sig med. Heldigvis for os landede valget på lige præcis spedition.

Vi har spurgt Niels hvorfor han valgte speditørfaget, og til det har han svaret ”speditøruddannelsen er en uddannelse, hvor man lærer tingene ved at gøre det. Man lærer at holde overblikket og man får indblik i hvordan en del af handelen mellem virksomheder foregår”.

Hvorfor valget landede på Lauritzen, er der usandsynligvis mere at sige til end – fordi det er Lauritzen, og det var jo bare et hammer godt jobopslag i havde lavet.. Men vi vil alligevel lige stemme det overens med Niels.

Og der var så åbenbart flere svarmuligheder…

Det vigtigste vi fik ud af det, var noget med en god vibe og at han efter samtale med Lauritzen, havde fået ”klart det bedste førstehåndsindtryk” af de samtaler han har været til.. Ja behøver vi i virkeligheden sige mere. 

.... On a more serious note.

Den første tid hos Lauritzen

Omkring sin første tid hos Lauritzen udtaler Niels, ”Jeg har fået et meget positivt indtryk af Lauritzen. Mine nye kollegaer har taget super godt imod mig, og er gode til at inddrage mig i, hvad der egentlig foregår. Jeg er overrasket over hvor meget jeg får lov til at være med i, og de har allerede givet mig en god forståelse for, hvad jobbet som speditør går ud på”.

”Vi valgte Niels ud fra hans fremtræden og personlighed. Herunder hans gode svar på vores spørgsmål og de ting vi forsøgte at udfordre ham på”, siger Ulrik, der er Operations Manager i Lauritzens eksportafdeling, hvor Niels i det første år af sin elevtid vil indgå i teamet. ”Her hos Lauritzen praktiserer vi sidemandsoplæring af nye elever. Dette sikrer en god indlæring, hvor vi hele tiden har føling med hvordan det går. Det gør samtidig, at vi tidligt giver eleverne ansvar for de opgaver, de kan udføre og håndtere”.

En del af det arbejde Niels vil beskæftige sig med i eksportafdelingen er modtagelse-, oprettelse- og opdatering af bookinger, disponering af både gods og chauffører samt dialog med chauffører og vognmænd, adviseringer og kontakt til kunder samt diverse afregninger.

”Når nye elever starter hos Lauritzen, får de altid en grundig intro til hele organisationen, herunder også vores søstervirksomheder Jutlandia & Copco. Det gør at nye kollegaer allerede tidlig kan skabe relationer på tværs af organisationen, og giver en god forståelse for hvad vi også laver her.
Vi holder tæt kontakt med eleverne, især i starten, så vi sikrer os, at de føler sig godt tilpas og trives hos os. Det er win/win, men det ligger også i vores værdier at værne om vores medarbejdere på en god måde”, afslutter Ulrik.

Fremtiden er ikke skrevet for Niels, og han har fødderne godt placeret på jorden

”Min fremtidsdrøm er en hverdag, hvor jeg glæder mig til at møde ind og arbejde med noget, som jeg godt kan lide. Mit arbejde betyder rigtig meget for mig, så jeg håber på at få et arbejde, hvor jeg synes, at jeg er placeret det rette sted. Et arbejde hvor jeg selv har en stor indflydelse på hvad der sker.

Vi føler os utrolig taknemmelige for at vi kan tiltrække elever, og vil gøre alt hvad vi kan for at leve op til Niels´ forventninger og forhåbninger til sin uddannelse og sin arbejdsplads.

Ann Hansen
- Alice Butik
Vi har brugt Lauritzen som speditør i ca. 14 år og har været meget glade for dem.
Det er dejligt nemt at booke afhentninger, og er der nogle problemer/forsinkelser så får vi besked herom.

Overskuelige afgange, så det er nemt at se hvornår man kan forvente sine varer hjemme.

Personalet er altid venlige, glade og imødekommende ved henvendelser, så man bliver i godt humør af at snakke med dem.

Vi har prøvet andre speditører, men er altid vendt tilbage.
Brian Pedersen
- HL Keramik
Altid god og fantastiske høj service. I kommer altid med god info omkring leveringstidspunkter. Endvidere oplever vi altid stor fleksibilitet hos jer.
Johan Steffensen
- Steff Byg
I 25 år, hvis ikke mere, har Lauritzen kørt alt vores transport til Italien og har altid håndteret det til UG+.

Da vi er beliggende i samme by, har Lauritzen altid være gode til at komme forbi, hvis vi har manglet noget, hvilket også har medvirket til rigtig gode relationer virksomhederne iblandt.

Skulle det imod forventning ske at gods er forsinket eller glemt fra leverandørs side, er Lauritzen hurtige til at melde ud herom. Er der tilfælde hvor vi mangler gods i en fart, finder de også en løsning herpå. Informationer bliver altid videregivet. Det betyder meget for os.

Endvidere kører Lauritzen hvad vi har til Spanien, Norge og Sverige.

Lauritzen er for os ikke en leverandør men en samarbejdspartner.
Niels Hagelskjær
- Garant Holstebro
Garant Holstebro har nu i ca. 15 år, indkøbt fliser fra Italien og Spanien. I de 15 år har vi stort set kun brugt Lauritzen til at hente vores fliser. For os i Garant Holstebro, handler det om et slutprodukt i aller højeste kvalitet, og det vil også sige levering af vores produkter.
Det samarbejde som jeg nu personligt i de mange år har haft med Lauritzen, kan kun beskrives som fremragende. Jeg afsender ordre hver uge, og alle ordre behandles virkeligt professionelt. Hver sag som sendes, bliver besvaret med det samme. Hver sag som ligger ved pågældende fabrik, bliver behandlet til punkt og prikke, så vi hver gang får læsset vores vare til tiden, når de er klar, og som betyder at vi overholder alle vores leveringer. Skulle uheld opstå, evt. stop på godsbanen mm, så har jeg en mail eller et opkald fra kontoret omgående, så jeg altid kan give vores kunder en besked omkring en evt. ændring af leveringstidspunktet. Personligt må jeg må sige at jeg sjældent oplever så gennemført en arbejdsgang, som personalet udfører ved Lauritzen.
Fantastisk søde mennesker at tale og skrive med. Jeg kunne godt sætte nogle navne på, de ved nok hvem jeg mener, men jeg er sikker på at alle arbejder på lige fod.
Poul-Henning W. Nielsen
- Slagelse Flisecenter A/S
Vi får altid en super service hos Lauritzen.
Når der i ny og næ er togulykker, hvilken Lauritzen ikke er herre over, er de gode til at informere om diverse forhindringer. De er samtidig gode til at huske vores ordre, og spørger altid ind til om andre ordrenumre skal med hjem. Vi er godt tilfredse med samarbejdet.
- Speira
Samarbejdet i opstartsfasen er gået utrolig godt. Vi sætter stor pris på at det altid er de samme, der håndtere vores bookinger og de har styr på det. De holder os godt informeret.
Vi sætter endvidere pris på at det, så vidt muligt, er de samme chaufføre, der kommer ud til os igen og igen.
Sammenfattet ser vi at den service vi var vant til fra Lauritzen fra før, stadig er den samme. chaufførerne gør som de bliver bedt om / i overensstemmelse med vores HMS-krav, så vi er yderst tilfredse med opstarten.
John Knudsen
HL Keramik - Purchaser
Lauritzen løser alle vores opgaver vedrørende lastning af fliser i Italien. Deres opstilling er nok det bedste, vi har prøvet i alle de 40 år, vi har importeret fliser fra Italien. Vi har, siden skiftet til Lauritzen, oplevet en super service og levering. Jeg har anbefalet Lauritzen til andre og vil stadig gøre det, hvis nogen søger transportløsninger fra Italien.