Intermodal transport1

HVAD ER INTERMODAL TRANSPORT?

Intermodal transport refererer til en transportmetode, hvor gods bliver flyttet ved hjælp af to eller flere forskellige transportformer (f.eks. lastbil, skib og tog) inden for rammerne af én transportaftale, men uden at selve godset håndteres, når det skifter transportmiddel. Dette er kontrasten til multimodal transport, hvor flere transportformer også bruges, men hvor hver type har sin egen transportaftale. Hovedidéen bag intermodal transport er at kombinere fordelene ved forskellige transportformer. For eksempel kombinerer man effektiviteten af jernbanetransport over lange afstande med fleksibiliteten ved lastbiltransport over kortere afstande. En almindelig anvendelse af intermodal transport er brugen af containerfragt, hvor den samme container kan overføres fra et skib til et tog og derefter til en lastbil uden at skulle tømme indholdet af containeren. Intermodal transport kan tilbyde betydelige omkostningsbesparelser, øget effektivitet og kan være mere miljøvenlig, da det kan reducere behovet for vejtransport over længere afstande.

INTERMODAL TRANSPORT AF CONTAINERE OG TRAILERE 

Vi specialiserer os i intermodal transport, der kombinerer container- og trailerløsninger for at tilbyde den mest effektive og alsidige transportmulighed. Vores mål er at levere skræddersyede transportløsninger, der opfylder dine specifikke behov og optimerer din supply chain. Vi tilbyder en bred vifte af intermodale transport muligheder, der giver dig mulighed for at drage fordel af både container- og trailertjenester. Dette betyder, at vi kan håndtere gods i forskellige størrelser og formater, samtidig med at vi opretholder effektiviteten i transporten.

Ann Hansen
- Alice Butik
Vi har brugt Lauritzen som speditør i ca. 14 år og har været meget glade for dem.
Det er dejligt nemt at booke afhentninger, og er der nogle problemer/forsinkelser så får vi besked herom.

Overskuelige afgange, så det er nemt at se hvornår man kan forvente sine varer hjemme.

Personalet er altid venlige, glade og imødekommende ved henvendelser, så man bliver i godt humør af at snakke med dem.

Vi har prøvet andre speditører, men er altid vendt tilbage.
Johan Steffensen
- Steff Byg
I 25 år, hvis ikke mere, har Lauritzen kørt alt vores transport til Italien og har altid håndteret det til UG+.

Da vi er beliggende i samme by, har Lauritzen altid være gode til at komme forbi, hvis vi har manglet noget, hvilket også har medvirket til rigtig gode relationer virksomhederne iblandt.

Skulle det imod forventning ske at gods er forsinket eller glemt fra leverandørs side, er Lauritzen hurtige til at melde ud herom. Er der tilfælde hvor vi mangler gods i en fart, finder de også en løsning herpå. Informationer bliver altid videregivet. Det betyder meget for os.

Endvidere kører Lauritzen hvad vi har til Spanien, Norge og Sverige.

Lauritzen er for os ikke en leverandør men en samarbejdspartner.
Niels Hagelskjær
- Garant Holstebro
Garant Holstebro har nu i ca. 15 år, indkøbt fliser fra Italien og Spanien. I de 15 år har vi stort set kun brugt Lauritzen til at hente vores fliser. For os i Garant Holstebro, handler det om et slutprodukt i aller højeste kvalitet, og det vil også sige levering af vores produkter.
Det samarbejde som jeg nu personligt i de mange år har haft med Lauritzen, kan kun beskrives som fremragende. Jeg afsender ordre hver uge, og alle ordre behandles virkeligt professionelt. Hver sag som sendes, bliver besvaret med det samme. Hver sag som ligger ved pågældende fabrik, bliver behandlet til punkt og prikke, så vi hver gang får læsset vores vare til tiden, når de er klar, og som betyder at vi overholder alle vores leveringer. Skulle uheld opstå, evt. stop på godsbanen mm, så har jeg en mail eller et opkald fra kontoret omgående, så jeg altid kan give vores kunder en besked omkring en evt. ændring af leveringstidspunktet. Personligt må jeg må sige at jeg sjældent oplever så gennemført en arbejdsgang, som personalet udfører ved Lauritzen.
Fantastisk søde mennesker at tale og skrive med. Jeg kunne godt sætte nogle navne på, de ved nok hvem jeg mener, men jeg er sikker på at alle arbejder på lige fod.
- Speira
Samarbejdet i opstartsfasen er gået utrolig godt. Vi sætter stor pris på at det altid er de samme, der håndtere vores bookinger og de har styr på det. De holder os godt informeret.
Vi sætter endvidere pris på at det, så vidt muligt, er de samme chaufføre, der kommer ud til os igen og igen.
Sammenfattet ser vi at den service vi var vant til fra Lauritzen fra før, stadig er den samme. chaufførerne gør som de bliver bedt om / i overensstemmelse med vores HMS-krav, så vi er yderst tilfredse med opstarten.
John Knudsen
HL Keramik - Purchaser
Lauritzen løser alle vores opgaver vedrørende lastning af fliser i Italien. Deres opstilling er nok det bedste, vi har prøvet i alle de 45 år, vi har importeret fliser fra Italien. Vi har, siden skiftet til Lauritzen, oplevet en super service og levering. Jeg har anbefalet Lauritzen til andre og vil stadig gøre det, hvis nogen søger transportløsninger fra Italien.