Udlært speditør og ny speditørelev i Import Italien

Fra venstre: Jan Brøgger, General Manager Esbjerg, Stefan Holm Hansen, Speditør Import Italien & Elisa Pipoli, Speditørelev Import Italien.

Stefan Holm Hansen startede i 2017 som speditørelev hos J. Lauritzen’s Eftf. i Esbjerg, og kan nu efter to år kalde sig for udlært speditør.

Stefan startede i Lauritzens Spanien & Portugal afdeling, og rykkede efter det første år som elev videre til vores Import Italien afdeling, hvor han fra 1. september blev fastansat som speditør.

GODT KLÆDT PÅ TIL ET JOB SOM SPEDITØR

Igennem sin elevtid er Stefan kommet vidt omkring opgaverne, som har bestået af blandt andet disponering, oprettelser af bookinger, tilbudsgivning, opdatering af sendinger, kontakt med samarbejdspartnere osv.

”Det fedeste har helt klart været at disponere bilerne og have indflydelse i planlægning af ruterne og programmet for chaufførerne. Jeg synes det er virkelig spændende, hvordan man hele tiden arbejder på at optimere både ruter, læsning og levering af trailere. Man skal konstant være omstillingsparat og altid have mere end én løsning. Derudover har det været en kæmpe oplevelse at lære et nyt sprog i form af italiensk, hvilket skaber stor værdi i min hverdag og for min fremtid.

Jeg har fået lov til at prøve rigtig mange ting og til at arbejde selvstændigt, hvilket gør, at jeg nu føler mig rigtig godt klædt på til at træde ind i en fast stilling som speditør”, siger Stefan.

Stefans fremtidige opgaver vil primært bestå af at disponere gods fra Italien til Skandinavien samt holde fokus på en god kundeservice.

”Stefan har igennem hele sin elevtid hos Lauritzen udvist stort engagement og arbejdet selvstændigt samt haft en proaktiv tilgang til sine arbejdsopgaver. Han er ansvarsfuld og utrolig dygtig til at finde de rigtige løsninger til fordel for vores kunder”, siger Jan Brøgger, General Manager Esbjerg.

”Som andetårselev, efter at være rykket over i vores Italien Import afdeling, har han taget italienske lektioner for at styrke sine kompetencer og dialogen med italienske kunder og samarbejdspartnere. Med hans fortsættelse ruster vi afdelingen yderligere, og vi er sikre på, at Stefan har fundet sin helt rette hylde; vi er derfor glade for, at han valgte at blive hos Lauritzen", afslutter Jan.

Ny speditørelev i Lauritzens Import afdeling

Den 1. august 2019 bød vi Elisa Pipoli velkommen til Lauritzen-holdet og Import Italien afdelingen.

Elisa er 21 år, og er netop flyttet til Esbjerg i forbindelse med elevpladsen. Hun kommer fra en dansk/italiensk familie, og taler dermed flydende italiensk.

I sommeren 2018 afsluttede Elisa HHX. Herefter valgte hun at tage et sabbatår, hvor hun arbejdede som butiksassistent.

”Jeg har i længere tid fundet speditørfaget interessant, og da jeg fandt jobopslaget, hvori der stod, at det ville være en fordel, hvis man var italiensktalende, blev min interesse kun yderligere vækket”, siger Elisa Pipoli. ”Jeg kommer fra et italisktalende hjem, og har altid haft et ønske om at forbedre og udvikle mit italienske ordforråd, hvilket får jeg en rigtig god mulighed for i dette job.

Da jeg ikke i forvejen havde kendskab til J. Lauritzen’s Eftf., søgte jeg mere om virksomheden på hjemmesiden, hvor jeg læste om værdierne, vision og mission, og disse tiltalte mig virkelig.

Min første tid i virksomheden har været rigtig god. Jeg var i løbet af de første dage rundt og hilse på alle både fra Lauritzen og Jutlandia. Alle har budt mig pænt velkommen, og jeg føler mig allerede godt tilpas her. Jeg blev under introforløbet introduceret for alle afdelingers arbejdsgange, hvilket især har givet mig en bedre forståelse for samspillet i begge virksomheder”.

I dagligdagen refererer Elisa til Lars Juhl, som er Senior Operations Manager i Import Italien.

Vi ønsker Stefan stort tillykke og Elisa hjertelig velkommen!

Ann Hansen
- Alice Butik
Vi har brugt Lauritzen som speditør i ca. 14 år og har været meget glade for dem.
Det er dejligt nemt at booke afhentninger, og er der nogle problemer/forsinkelser så får vi besked herom.

Overskuelige afgange, så det er nemt at se hvornår man kan forvente sine varer hjemme.

Personalet er altid venlige, glade og imødekommende ved henvendelser, så man bliver i godt humør af at snakke med dem.

Vi har prøvet andre speditører, men er altid vendt tilbage.
Brian Pedersen
- HL Keramik
Altid god og fantastiske høj service. I kommer altid med god info omkring leveringstidspunkter. Endvidere oplever vi altid stor fleksibilitet hos jer.
Johan Steffensen
- Steff Byg
I 25 år, hvis ikke mere, har Lauritzen kørt alt vores transport til Italien og har altid håndteret det til UG+.

Da vi er beliggende i samme by, har Lauritzen altid være gode til at komme forbi, hvis vi har manglet noget, hvilket også har medvirket til rigtig gode relationer virksomhederne iblandt.

Skulle det imod forventning ske at gods er forsinket eller glemt fra leverandørs side, er Lauritzen hurtige til at melde ud herom. Er der tilfælde hvor vi mangler gods i en fart, finder de også en løsning herpå. Informationer bliver altid videregivet. Det betyder meget for os.

Endvidere kører Lauritzen hvad vi har til Spanien, Norge og Sverige.

Lauritzen er for os ikke en leverandør men en samarbejdspartner.
Niels Hagelskjær
- Garant Holstebro
Garant Holstebro har nu i ca. 15 år, indkøbt fliser fra Italien og Spanien. I de 15 år har vi stort set kun brugt Lauritzen til at hente vores fliser. For os i Garant Holstebro, handler det om et slutprodukt i aller højeste kvalitet, og det vil også sige levering af vores produkter.
Det samarbejde som jeg nu personligt i de mange år har haft med Lauritzen, kan kun beskrives som fremragende. Jeg afsender ordre hver uge, og alle ordre behandles virkeligt professionelt. Hver sag som sendes, bliver besvaret med det samme. Hver sag som ligger ved pågældende fabrik, bliver behandlet til punkt og prikke, så vi hver gang får læsset vores vare til tiden, når de er klar, og som betyder at vi overholder alle vores leveringer. Skulle uheld opstå, evt. stop på godsbanen mm, så har jeg en mail eller et opkald fra kontoret omgående, så jeg altid kan give vores kunder en besked omkring en evt. ændring af leveringstidspunktet. Personligt må jeg må sige at jeg sjældent oplever så gennemført en arbejdsgang, som personalet udfører ved Lauritzen.
Fantastisk søde mennesker at tale og skrive med. Jeg kunne godt sætte nogle navne på, de ved nok hvem jeg mener, men jeg er sikker på at alle arbejder på lige fod.
Poul-Henning W. Nielsen
- Slagelse Flisecenter A/S
Vi får altid en super service hos Lauritzen.
Når der i ny og næ er togulykker, hvilken Lauritzen ikke er herre over, er de gode til at informere om diverse forhindringer. De er samtidig gode til at huske vores ordre, og spørger altid ind til om andre ordrenumre skal med hjem. Vi er godt tilfredse med samarbejdet.
- Speira
Samarbejdet i opstartsfasen er gået utrolig godt. Vi sætter stor pris på at det altid er de samme, der håndtere vores bookinger og de har styr på det. De holder os godt informeret.
Vi sætter endvidere pris på at det, så vidt muligt, er de samme chaufføre, der kommer ud til os igen og igen.
Sammenfattet ser vi at den service vi var vant til fra Lauritzen fra før, stadig er den samme. chaufførerne gør som de bliver bedt om / i overensstemmelse med vores HMS-krav, så vi er yderst tilfredse med opstarten.
John Knudsen
HL Keramik - Purchaser
Lauritzen løser alle vores opgaver vedrørende lastning af fliser i Italien. Deres opstilling er nok det bedste, vi har prøvet i alle de 40 år, vi har importeret fliser fra Italien. Vi har, siden skiftet til Lauritzen, oplevet en super service og levering. Jeg har anbefalet Lauritzen til andre og vil stadig gøre det, hvis nogen søger transportløsninger fra Italien.