Lauritzen åbner ny landevejsrute mellem Danmark og Holland/Belgien

Kvalitet, fleksibilitet, leveringer til tiden

Fra januar 2026 udvider J. Lauritzen’s Eftf. sit europæiske vejnetværk med en ny direkte lane mellem Danmark og Holland/Belgien. Med den nye rute får kunderne en direkte og effektiv forbindelse, hvor leveringssikkerhed, gennemsigtig kommunikation og fleksibilitet er i centrum.

Med daglige afgange og en transittid på blot 1–2 dage bliver ruten et stærkt tilbud til virksomheder, der handler med Holland/Belgien. Lauritzen tilbyder både fuld last (FTL) og delpartier (LTL), så løsningen kan tilpasses til den enkelte kundes behov – uden at gå på kompromis med kvaliteten.

“Vi ved, at logistik handler om mere end at flytte gods fra A til B. Det handler om stabilitet og forudsigelighed i kundernes forsyningskæder. Når vi tilbyder leveringspræcision, løbende adviseringer og relationer til personalet, giver vi dem langt mere end transport – vi giver dem tryghed og tid til at fokusere på deres egen forretning. Vi tager fuldt ansvar for transporten, så vores kunder får frihed til at skabe vækst – og det er netop sådan, vi kan vokse sammen”, siger Jan Brøgger, kontorchef hos J. Lauritzen’s Eftf.

FOR KUNDERNE BETYDER DET:

  • Daglige afgange
  • Korte transittider
  • Klare adviseringer og opfølgninger
  • Stabilitet og forudsigelighed i forsyningskæden
  • Et partnerskab, der skaber værdi: Lauritzen tager ansvaret for, at transporten kører gnidningsfrit, det giver din virksomhed mulighed for at fokusere på jeres kerneforretning

Den nye landevejsrute til Holland/Belgien er en naturlig udvidelse af Lauritzens netværk i Europa og et svar på den stigende efterspørgsel fra kunder, der ønsker både fleksibilitet og sikkerhed i deres internationale transporter.

 

FAKTA OM DEN NYE LANE

  • Start: Januar 2026
  • Område: Danmark ↔ Holland/Belgien
  • Transit: 1–2 dage
  • Afgange: Daglige
  • Services: FTL (full truck load) og LTL (part load)
  • Fordele: Leveringspræcision, adviseringer, fleksibilitet, personlig service

Se zonekort her

For yderligere information

Niels Hygom Andersen, nba@lauri.dk, +45 20 60 56 81

Thomas Willer Hedelund, twh@lauri.dk, +45 20 90 29 06

Ann Hansen
- Alice Butik
Vi har brugt Lauritzen som speditør i mange år og har været meget glade for dem.
Det er dejligt nemt at booke afhentninger, og er der nogle problemer/forsinkelser så får vi besked herom.

Overskuelige afgange, så det er nemt at se hvornår man kan forvente sine varer hjemme.

Personalet er altid venlige, glade og imødekommende ved henvendelser, så man bliver i godt humør af at snakke med dem.

Vi har prøvet andre speditører, men er altid vendt tilbage.
Johan Steffensen
- Steff Byg
I 25 år, hvis ikke mere, har Lauritzen kørt alt vores transport til Italien og har altid håndteret det til UG+.

Da vi er beliggende i samme by, har Lauritzen altid være gode til at komme forbi, hvis vi har manglet noget, hvilket også har medvirket til rigtig gode relationer virksomhederne iblandt.

Skulle det imod forventning ske at gods er forsinket eller glemt fra leverandørs side, er Lauritzen hurtige til at melde ud herom. Er der tilfælde hvor vi mangler gods i en fart, finder de også en løsning herpå. Informationer bliver altid videregivet. Det betyder meget for os.

Endvidere kører Lauritzen hvad vi har til Spanien, Norge og Sverige.

Lauritzen er for os ikke en leverandør men en samarbejdspartner.
Niels Hagelskjær
- Garant Holstebro
Garant Holstebro har nu i ca. 15 år, indkøbt fliser fra Italien og Spanien. I de 15 år har vi stort set kun brugt Lauritzen til at hente vores fliser. For os i Garant Holstebro, handler det om et slutprodukt i aller højeste kvalitet, og det vil også sige levering af vores produkter.
Det samarbejde som jeg nu personligt i de mange år har haft med Lauritzen, kan kun beskrives som fremragende. Jeg afsender ordre hver uge, og alle ordre behandles virkeligt professionelt. Hver sag som sendes, bliver besvaret med det samme. Hver sag som ligger ved pågældende fabrik, bliver behandlet til punkt og prikke, så vi hver gang får læsset vores vare til tiden, når de er klar, og som betyder at vi overholder alle vores leveringer. Skulle uheld opstå, evt. stop på godsbanen mm, så har jeg en mail eller et opkald fra kontoret omgående, så jeg altid kan give vores kunder en besked omkring en evt. ændring af leveringstidspunktet. Personligt må jeg må sige at jeg sjældent oplever så gennemført en arbejdsgang, som personalet udfører ved Lauritzen.
Fantastisk søde mennesker at tale og skrive med. Jeg kunne godt sætte nogle navne på, de ved nok hvem jeg mener, men jeg er sikker på at alle arbejder på lige fod.
- Speira
Samarbejdet i opstartsfasen er gået utrolig godt. Vi sætter stor pris på at det altid er de samme, der håndtere vores bookinger og de har styr på det. De holder os godt informeret.
Vi sætter endvidere pris på at det, så vidt muligt, er de samme chaufføre, der kommer ud til os igen og igen.
Sammenfattet ser vi at den service vi var vant til fra Lauritzen fra før, stadig er den samme. chaufførerne gør som de bliver bedt om / i overensstemmelse med vores HMS-krav, så vi er yderst tilfredse med opstarten.
John Knudsen
HL Keramik - Purchaser
Lauritzen løser alle vores opgaver vedrørende lastning af fliser i Italien. Deres opstilling er nok det bedste, vi har prøvet i alle de 45 år, vi har importeret fliser fra Italien. Vi har, siden skiftet til Lauritzen, oplevet en super service og levering. Jeg har anbefalet Lauritzen til andre og vil stadig gøre det, hvis nogen søger transportløsninger fra Italien.