J. Lauritzen´s Eftf. leverer et stærkt resultat i 2022

Forbundet gennem vækst

J. Lauritzen har i 2022 leveret et særdeles tilfredsstillende resultat, som er over budget på både omsætning og resultat. Resultatet er skabt via et stærkt fokus på digitalisering, forretningsprocessor og ikke mindst dygtige og dedikerede medarbejdere, som har ydet en ekstraordinær indsats i et meget specielt år.

Året har været utroligt travlt, da specielt byggebranchen har opereret i et meget højt gear, hvilket sammenholdt med en stærk købekraft i Danmark, har skabt en meget stærk efterspørgsel på varer fra Italien og Spanien. Dog har Corona-udfordringer i Tyskland, skabt flaskehalse i togdriften, som desværre har udfordret vores normale høje kvalitet.

Vi forventer et roligere 2023, uden de helt samme godsmængder, men også færre problemer i Tyskland med togdriften, hvilket vil øge vores kvalitet over for kunderne betragteligt.

J. Lauritzens flotte resultat understøtter Harbour Group Holdings rekordresultat i 2022 på dkk 16 mil før skat, og er en vital del af gruppen sammen med søsterskaberne Copco A/S og Jutlandia Terminal A/S. Harbour Group Holding har aldrig stået stærkere, og vi ser store potentialer i de kommende år inden for alle forretningsområder.

ESG 2022 og fremtid

”J. Lauritzen’s Eftf. har en vision og et ønske om at leve op til og møde CO2 reduktioner og mål som er foreneligt med Paris aftalen.

Vi har et ønske om som virksomhed, først og fremmest at gøre en forskel for klima, miljø og mennesker, samtidig med at vi driver forretning. Vi har hele tiden fokus på de tre bundlinjer: People, Planet og Business.

ESG rapportering og bæredygtighedsstrategi, giver os grundlag for en god dialog med kunder, samarbejdspartnere og øvrige interessenter, om hvad der er vigtigt for os og vores virksomhed”, Kristian Svarrer, CEO Harbour Group.

 

ESG rapport 2022

2022 RAPPORTERING FOR MILJØ, SOCIALE FORHOLD OG GOVERNANCE

ESG rapporten bruges af J. Lauritzen’s Eftf. som en central del i vores bæredygtigheds strategi. Den er ydermere del af vision om at fremstå transparente og bæredygtige i vores forretning, overfor kunder, medarbejdere og øvrige interessenter.

se vores ESG rapport 2022 her

Ann Hansen
- Alice Butik
Vi har brugt Lauritzen som speditør i ca. 14 år og har været meget glade for dem.
Det er dejligt nemt at booke afhentninger, og er der nogle problemer/forsinkelser så får vi besked herom.

Overskuelige afgange, så det er nemt at se hvornår man kan forvente sine varer hjemme.

Personalet er altid venlige, glade og imødekommende ved henvendelser, så man bliver i godt humør af at snakke med dem.

Vi har prøvet andre speditører, men er altid vendt tilbage.
Johan Steffensen
- Steff Byg
I 25 år, hvis ikke mere, har Lauritzen kørt alt vores transport til Italien og har altid håndteret det til UG+.

Da vi er beliggende i samme by, har Lauritzen altid være gode til at komme forbi, hvis vi har manglet noget, hvilket også har medvirket til rigtig gode relationer virksomhederne iblandt.

Skulle det imod forventning ske at gods er forsinket eller glemt fra leverandørs side, er Lauritzen hurtige til at melde ud herom. Er der tilfælde hvor vi mangler gods i en fart, finder de også en løsning herpå. Informationer bliver altid videregivet. Det betyder meget for os.

Endvidere kører Lauritzen hvad vi har til Spanien, Norge og Sverige.

Lauritzen er for os ikke en leverandør men en samarbejdspartner.
Niels Hagelskjær
- Garant Holstebro
Garant Holstebro har nu i ca. 15 år, indkøbt fliser fra Italien og Spanien. I de 15 år har vi stort set kun brugt Lauritzen til at hente vores fliser. For os i Garant Holstebro, handler det om et slutprodukt i aller højeste kvalitet, og det vil også sige levering af vores produkter.
Det samarbejde som jeg nu personligt i de mange år har haft med Lauritzen, kan kun beskrives som fremragende. Jeg afsender ordre hver uge, og alle ordre behandles virkeligt professionelt. Hver sag som sendes, bliver besvaret med det samme. Hver sag som ligger ved pågældende fabrik, bliver behandlet til punkt og prikke, så vi hver gang får læsset vores vare til tiden, når de er klar, og som betyder at vi overholder alle vores leveringer. Skulle uheld opstå, evt. stop på godsbanen mm, så har jeg en mail eller et opkald fra kontoret omgående, så jeg altid kan give vores kunder en besked omkring en evt. ændring af leveringstidspunktet. Personligt må jeg må sige at jeg sjældent oplever så gennemført en arbejdsgang, som personalet udfører ved Lauritzen.
Fantastisk søde mennesker at tale og skrive med. Jeg kunne godt sætte nogle navne på, de ved nok hvem jeg mener, men jeg er sikker på at alle arbejder på lige fod.
- Speira
Samarbejdet i opstartsfasen er gået utrolig godt. Vi sætter stor pris på at det altid er de samme, der håndtere vores bookinger og de har styr på det. De holder os godt informeret.
Vi sætter endvidere pris på at det, så vidt muligt, er de samme chaufføre, der kommer ud til os igen og igen.
Sammenfattet ser vi at den service vi var vant til fra Lauritzen fra før, stadig er den samme. chaufførerne gør som de bliver bedt om / i overensstemmelse med vores HMS-krav, så vi er yderst tilfredse med opstarten.
John Knudsen
HL Keramik - Purchaser
Lauritzen løser alle vores opgaver vedrørende lastning af fliser i Italien. Deres opstilling er nok det bedste, vi har prøvet i alle de 45 år, vi har importeret fliser fra Italien. Vi har, siden skiftet til Lauritzen, oplevet en super service og levering. Jeg har anbefalet Lauritzen til andre og vil stadig gøre det, hvis nogen søger transportløsninger fra Italien.