J. Lauritzen´s Eftf. leverer et stærkt resultat i 2022
Forbundet gennem vækst
J. Lauritzen har i 2022 leveret et særdeles tilfredsstillende resultat, som er over budget på både omsætning og resultat. Resultatet er skabt via et stærkt fokus på digitalisering, forretningsprocessor og ikke mindst dygtige og dedikerede medarbejdere, som har ydet en ekstraordinær indsats i et meget specielt år.
Året har været utroligt travlt, da specielt byggebranchen har opereret i et meget højt gear, hvilket sammenholdt med en stærk købekraft i Danmark, har skabt en meget stærk efterspørgsel på varer fra Italien og Spanien. Dog har Corona-udfordringer i Tyskland, skabt flaskehalse i togdriften, som desværre har udfordret vores normale høje kvalitet.
Vi forventer et roligere 2023, uden de helt samme godsmængder, men også færre problemer i Tyskland med togdriften, hvilket vil øge vores kvalitet over for kunderne betragteligt.
J. Lauritzens flotte resultat understøtter Harbour Group Holdings rekordresultat i 2022 på dkk 16 mil før skat, og er en vital del af gruppen sammen med søsterskaberne Copco A/S og Jutlandia Terminal A/S. Harbour Group Holding har aldrig stået stærkere, og vi ser store potentialer i de kommende år inden for alle forretningsområder.
ESG 2022 og fremtid
”J. Lauritzen’s Eftf. har en vision og et ønske om at leve op til og møde CO2 reduktioner og mål som er foreneligt med Paris aftalen.
Vi har et ønske om som virksomhed, først og fremmest at gøre en forskel for klima, miljø og mennesker, samtidig med at vi driver forretning. Vi har hele tiden fokus på de tre bundlinjer: People, Planet og Business.
ESG rapportering og bæredygtighedsstrategi, giver os grundlag for en god dialog med kunder, samarbejdspartnere og øvrige interessenter, om hvad der er vigtigt for os og vores virksomhed”, Kristian Svarrer, CEO Harbour Group.
ESG rapport 2022
2022 RAPPORTERING FOR MILJØ, SOCIALE FORHOLD OG GOVERNANCE
ESG rapporten bruges af J. Lauritzen’s Eftf. som en central del i vores bæredygtigheds strategi. Den er ydermere del af vision om at fremstå transparente og bæredygtige i vores forretning, overfor kunder, medarbejdere og øvrige interessenter.