Året der gik 2018

Hilsen fra CEO, Kristian Svarrer

Man kan vist sagtens konkludere, at 2018 har været et turbulent år med mange forandringer og adskillige nye tiltag i J. Lauritzen's Eftf.

Det mest markante tiltag har været, at jeg efter 8 år som CEO valgte at blive mere operationel og overtage rollen som direktør i Lauritzen efter Henrik S Nielsens afgang i september måned. Det betyder, at jeg er kommet tættere på forretningen og er mere involveret i dagligdagen, hvilket har været en stor fornøjelse. Det gør samtidig beslutningsprocesserne kortere, da et ledelseslag er væk.

I Støvring, hvor vores køle/frys afdeling sidder, fik vi ny General Manager, Frigo i august. Lars F Andreasen overtog posten efter Anders Hald Jensen, og er kommet rigtigt godt fra start. Lars kommer med stor køle-erfaring fra bla Schenker og Blue Water, og vi er meget glade for at have fået en kapacitet som Lars ombord. Siden Lars startede, har Lauritzen startet en ny trafik op mellem Skandinavien og Benelux med hovedfokus på Holland og Norge, og vi er kommet godt fra start vha vores eksisterende kunder, som også har valgt at bruge Lauritzen på denne lane.
Vi takker ydmygt for tilliden, som vi vil gøre alt for at leve op til.

2018 var også året, hvor vi udvidede vores bestyrelse, og vi fik bla. ny bestyrelsesformand i Kim Hedegaard Sørensen. Udvidelsen har været et aktiv for virksomheden, og der har i årets løb været mange gode men også hårde diskussioner, alle i virksomhedens interesse. Jeg glæder mig til endnu flere gode diskussioner i 2019, og ser frem til samarbejdet.

Et nyt “transport management system” (TMS) har været et stort ønske i adskillige år, og vi har været igennem en længere proces for at finde det system, der passer bedst til os. Denne proces blev afsluttet i december, og vi er nu i fuld gang med implementere det valgte TMS system. Vi skifter platform før sommerferien, og vi påregner lidt børnesygdomme i starten, som vi håber, vores kunder vil tilgive i en kort overgangs periode.
Systemet vil gøre det lettere for vores kunder at følge deres gods undervejs og finde de relevante dokumenter til de enkelte transporter, og samtidig vil det gøre arbejdsgangene lettere hos os, hvilket vil give tid til øget kundeservice. 

2019 er nu skudt igang, og J. Lauritzen's Eftf. er klar til de udfordringer, som året måtte bringe. Jeg er meget optimistisk, omkring året der kommer, og ser frem til en god og tæt dialog med kunder og samarbejdspartnere til gavn for alle.

FREMTIDEN TILHØRER DE GLADE

Kristian Svarrer

Ann Hansen
- Alice Butik
Vi har brugt Lauritzen som speditør i mange år og har været meget glade for dem.
Det er dejligt nemt at booke afhentninger, og er der nogle problemer/forsinkelser så får vi besked herom.

Overskuelige afgange, så det er nemt at se hvornår man kan forvente sine varer hjemme.

Personalet er altid venlige, glade og imødekommende ved henvendelser, så man bliver i godt humør af at snakke med dem.

Vi har prøvet andre speditører, men er altid vendt tilbage.
Johan Steffensen
- Steff Byg
I 25 år, hvis ikke mere, har Lauritzen kørt alt vores transport til Italien og har altid håndteret det til UG+.

Da vi er beliggende i samme by, har Lauritzen altid være gode til at komme forbi, hvis vi har manglet noget, hvilket også har medvirket til rigtig gode relationer virksomhederne iblandt.

Skulle det imod forventning ske at gods er forsinket eller glemt fra leverandørs side, er Lauritzen hurtige til at melde ud herom. Er der tilfælde hvor vi mangler gods i en fart, finder de også en løsning herpå. Informationer bliver altid videregivet. Det betyder meget for os.

Endvidere kører Lauritzen hvad vi har til Spanien, Norge og Sverige.

Lauritzen er for os ikke en leverandør men en samarbejdspartner.
Niels Hagelskjær
- Garant Holstebro
Garant Holstebro har nu i ca. 15 år, indkøbt fliser fra Italien og Spanien. I de 15 år har vi stort set kun brugt Lauritzen til at hente vores fliser. For os i Garant Holstebro, handler det om et slutprodukt i aller højeste kvalitet, og det vil også sige levering af vores produkter.
Det samarbejde som jeg nu personligt i de mange år har haft med Lauritzen, kan kun beskrives som fremragende. Jeg afsender ordre hver uge, og alle ordre behandles virkeligt professionelt. Hver sag som sendes, bliver besvaret med det samme. Hver sag som ligger ved pågældende fabrik, bliver behandlet til punkt og prikke, så vi hver gang får læsset vores vare til tiden, når de er klar, og som betyder at vi overholder alle vores leveringer. Skulle uheld opstå, evt. stop på godsbanen mm, så har jeg en mail eller et opkald fra kontoret omgående, så jeg altid kan give vores kunder en besked omkring en evt. ændring af leveringstidspunktet. Personligt må jeg må sige at jeg sjældent oplever så gennemført en arbejdsgang, som personalet udfører ved Lauritzen.
Fantastisk søde mennesker at tale og skrive med. Jeg kunne godt sætte nogle navne på, de ved nok hvem jeg mener, men jeg er sikker på at alle arbejder på lige fod.
- Speira
Samarbejdet i opstartsfasen er gået utrolig godt. Vi sætter stor pris på at det altid er de samme, der håndtere vores bookinger og de har styr på det. De holder os godt informeret.
Vi sætter endvidere pris på at det, så vidt muligt, er de samme chaufføre, der kommer ud til os igen og igen.
Sammenfattet ser vi at den service vi var vant til fra Lauritzen fra før, stadig er den samme. chaufførerne gør som de bliver bedt om / i overensstemmelse med vores HMS-krav, så vi er yderst tilfredse med opstarten.
John Knudsen
HL Keramik - Purchaser
Lauritzen løser alle vores opgaver vedrørende lastning af fliser i Italien. Deres opstilling er nok det bedste, vi har prøvet i alle de 45 år, vi har importeret fliser fra Italien. Vi har, siden skiftet til Lauritzen, oplevet en super service og levering. Jeg har anbefalet Lauritzen til andre og vil stadig gøre det, hvis nogen søger transportløsninger fra Italien.