Året der gik 2018
Hilsen fra CEO, Kristian Svarrer
Man kan vist sagtens konkludere, at 2018 har været et turbulent år med mange forandringer og adskillige nye tiltag i J. Lauritzen's Eftf.
Det mest markante tiltag har været, at jeg efter 8 år som CEO valgte at blive mere operationel og overtage rollen som direktør i Lauritzen efter Henrik S Nielsens afgang i september måned. Det betyder, at jeg er kommet tættere på forretningen og er mere involveret i dagligdagen, hvilket har været en stor fornøjelse. Det gør samtidig beslutningsprocesserne kortere, da et ledelseslag er væk.
I Støvring, hvor vores køle/frys afdeling sidder, fik vi ny General Manager, Frigo i august. Lars F Andreasen overtog posten efter Anders Hald Jensen, og er kommet rigtigt godt fra start. Lars kommer med stor køle-erfaring fra bla Schenker og Blue Water, og vi er meget glade for at have fået en kapacitet som Lars ombord. Siden Lars startede, har Lauritzen startet en ny trafik op mellem Skandinavien og Benelux med hovedfokus på Holland og Norge, og vi er kommet godt fra start vha vores eksisterende kunder, som også har valgt at bruge Lauritzen på denne lane.
Vi takker ydmygt for tilliden, som vi vil gøre alt for at leve op til.
2018 var også året, hvor vi udvidede vores bestyrelse, og vi fik bla. ny bestyrelsesformand i Kim Hedegaard Sørensen. Udvidelsen har været et aktiv for virksomheden, og der har i årets løb været mange gode men også hårde diskussioner, alle i virksomhedens interesse. Jeg glæder mig til endnu flere gode diskussioner i 2019, og ser frem til samarbejdet.
Et nyt “transport management system” (TMS) har været et stort ønske i adskillige år, og vi har været igennem en længere proces for at finde det system, der passer bedst til os. Denne proces blev afsluttet i december, og vi er nu i fuld gang med implementere det valgte TMS system. Vi skifter platform før sommerferien, og vi påregner lidt børnesygdomme i starten, som vi håber, vores kunder vil tilgive i en kort overgangs periode.
Systemet vil gøre det lettere for vores kunder at følge deres gods undervejs og finde de relevante dokumenter til de enkelte transporter, og samtidig vil det gøre arbejdsgangene lettere hos os, hvilket vil give tid til øget kundeservice.
2019 er nu skudt igang, og J. Lauritzen's Eftf. er klar til de udfordringer, som året måtte bringe. Jeg er meget optimistisk, omkring året der kommer, og ser frem til en god og tæt dialog med kunder og samarbejdspartnere til gavn for alle.
FREMTIDEN TILHØRER DE GLADE
Kristian Svarrer