Nyheder

17. marts 2020
Midlertidigt tillæg på tørgods bortfalder
Corona virus giver udfordringer på fragtmarkedet

Læs mere

17. februar 2020
Året der gik 2019
Det er utroligt dejligt, at kunne kigge tilbage på 2019 og konstatere J. Lauritzen er kommet flot igennem året. Mange ting er faldet i hak i året der er gået, og perspektiverne ser derfor gode ud for de kommende år...

Læs mere

25. oktober 2019
6. ugentlige togafgange mellem Padborg og Verona, Italien
J. Lauritzen kan nu tilbyde en 6. afgang på toget mellem Verona og Padborg. Det betyder, at vi har 6 miljøvenlige afgange om ugen hver vej mellem Italien og Danmark/Norge.

Læs mere

10. september 2019
Samling af vores køle/frys aktiviteter
Som en naturlig konsekvens af de udviklingstiltag A/S J. Lauritzen’s Eftf. har undergået igennem det seneste år, har vi besluttet at nu placere det samlede ansvar for vores thermotrafikker i vores afdeling i Støvring.

Læs mere

5. september 2019
Udlært speditør og ny speditørelev i Import Italien
I Lauritzen's Import Italien afdeling er Stefan Hansen netop blevet færdigudlært speditør, og vi har samtidig taget i mod vores nye speditørelev Elisa Pipoli.

Læs mere

9. april 2019
Omstrukturering hos J. Lauritzen's Eftf.
For at komme tættere på driften og undgå at ting falder mellem to stole, har vi besluttet at ændre på opgavefordelingen mellem vores kontorer i Esbjerg og Støvring.

Læs mere

19. marts 2019
Sporarbejde uge 16 og 17
Planlagt sporarbejde i Nordtyskland vil give et større antal aflyste togafgange i begge retninger mellem Verona & Padborg i uge 16+17.

Læs mere

11. februar 2019
Året der gik 2018
Man kan vist sagtens konkludere, at 2018 har været et turbulent år med mange forandringer og adskillige nye tiltag i J. Lauritzen's Eftf. Det mest markante tiltag har været, at jeg efter 8 år som CEO valgte at blive mere operationel og overtage rollen...

Læs mere

4. februar 2019
Brennerpasset lukket pga. snefald
Brennerpasset har været lukket siden fredag aften pga. voldsomt snefald. Dette betyder tog-forsinkelser, og kan forårsage aflysninger, i begge retninger mellem Verona og Padborg.

Læs mere

15. januar 2019
Forbud mod transport på det danske jernbanenet ophører
Vi kan heldigvis nu oplyse at vores underleverandør, har fået gennemgået deres procedurer for sikring af trailere på togene, og disse er blevet godkendt af Trafik-, Bygge- og Boligstyrelsen.

Læs mere

Ann Hansen
- Alice Butik
Vi har brugt Lauritzen som speditør i mange år og har været meget glade for dem.
Det er dejligt nemt at booke afhentninger, og er der nogle problemer/forsinkelser så får vi besked herom.

Overskuelige afgange, så det er nemt at se hvornår man kan forvente sine varer hjemme.

Personalet er altid venlige, glade og imødekommende ved henvendelser, så man bliver i godt humør af at snakke med dem.

Vi har prøvet andre speditører, men er altid vendt tilbage.
Johan Steffensen
- Steff Byg
I 25 år, hvis ikke mere, har Lauritzen kørt alt vores transport til Italien og har altid håndteret det til UG+.

Da vi er beliggende i samme by, har Lauritzen altid være gode til at komme forbi, hvis vi har manglet noget, hvilket også har medvirket til rigtig gode relationer virksomhederne iblandt.

Skulle det imod forventning ske at gods er forsinket eller glemt fra leverandørs side, er Lauritzen hurtige til at melde ud herom. Er der tilfælde hvor vi mangler gods i en fart, finder de også en løsning herpå. Informationer bliver altid videregivet. Det betyder meget for os.

Endvidere kører Lauritzen hvad vi har til Spanien, Norge og Sverige.

Lauritzen er for os ikke en leverandør men en samarbejdspartner.
Niels Hagelskjær
- Garant Holstebro
Garant Holstebro har nu i ca. 15 år, indkøbt fliser fra Italien og Spanien. I de 15 år har vi stort set kun brugt Lauritzen til at hente vores fliser. For os i Garant Holstebro, handler det om et slutprodukt i aller højeste kvalitet, og det vil også sige levering af vores produkter.
Det samarbejde som jeg nu personligt i de mange år har haft med Lauritzen, kan kun beskrives som fremragende. Jeg afsender ordre hver uge, og alle ordre behandles virkeligt professionelt. Hver sag som sendes, bliver besvaret med det samme. Hver sag som ligger ved pågældende fabrik, bliver behandlet til punkt og prikke, så vi hver gang får læsset vores vare til tiden, når de er klar, og som betyder at vi overholder alle vores leveringer. Skulle uheld opstå, evt. stop på godsbanen mm, så har jeg en mail eller et opkald fra kontoret omgående, så jeg altid kan give vores kunder en besked omkring en evt. ændring af leveringstidspunktet. Personligt må jeg må sige at jeg sjældent oplever så gennemført en arbejdsgang, som personalet udfører ved Lauritzen.
Fantastisk søde mennesker at tale og skrive med. Jeg kunne godt sætte nogle navne på, de ved nok hvem jeg mener, men jeg er sikker på at alle arbejder på lige fod.
- Speira
Samarbejdet i opstartsfasen er gået utrolig godt. Vi sætter stor pris på at det altid er de samme, der håndtere vores bookinger og de har styr på det. De holder os godt informeret.
Vi sætter endvidere pris på at det, så vidt muligt, er de samme chaufføre, der kommer ud til os igen og igen.
Sammenfattet ser vi at den service vi var vant til fra Lauritzen fra før, stadig er den samme. chaufførerne gør som de bliver bedt om / i overensstemmelse med vores HMS-krav, så vi er yderst tilfredse med opstarten.
John Knudsen
HL Keramik - Purchaser
Lauritzen løser alle vores opgaver vedrørende lastning af fliser i Italien. Deres opstilling er nok det bedste, vi har prøvet i alle de 45 år, vi har importeret fliser fra Italien. Vi har, siden skiftet til Lauritzen, oplevet en super service og levering. Jeg har anbefalet Lauritzen til andre og vil stadig gøre det, hvis nogen søger transportløsninger fra Italien.