Privatlivspolitik

PRIVATLIVSPOLITIK

Vi tager din databeskyttelse alvorligt. Vi behandler persondata og har derfor vedtaget denne privatlivspolitik, der fortæller dig, hvordan vi behandler dine data.

A/S J. Lauritzen’s Eftf. er dataansvarlig for de oplysninger, som vi indsamler om dig og vi sikrer, at dine personoplysninger behandles i overensstemmelse med lovgivningen.

Hvis du ønsker at kontakte os angående vores behandling af personoplysninger, kan du gøre det på: mail@lauri.dk eller +45 75123133.

BEHANDLING AF PERSONDATA

Personoplysninger er alle slags informationer, der i et eller andet omfang kan henføres til dig.

Som kunde hos os indsamler vi følgende personoplysninger om dig: navn, adresse, e-mail, telefonnummer., og kontaktperson.

Som leverandør og samarbejdspartner hos os indsamler vi følgende personoplysninger om dig: navn, adresse, e-mail, telefonnummer, kontaktperson, bank, kontonummer.

PRIVATLIVSPOLITIK IFM. REKRUTERING

Ved modtagelse af ansøgning og bilag, bliver det fremsendte materiale gennemlæst af den relevante leder med det formål at kunne besvare og vurdere indholdet i forhold til et defineret job.

Ansøgning og bilag bliver delt internt med relevante personer i rekrutteringsprocessen og bliver ikke videregivet til andre udenfor virksomheden.

Ansøgning og bilag gemmes indtil den rette kandidat er fundet, og rekrutteringsprocessen er afsluttet. Herefter vil ansøgning og bilag blive slettet.

Ved uopfordrede ansøgninger gemmes ansøgning og bilag max i 3 måneder, hvorefter det slettes.

Hvis ansøgning og bilag gemmes i mere end 3 måneder, indhentes særskilt samtykke hos kandidaten.

SIKKERHED

Vi har truffet passende tekniske og organisatoriske foranstaltninger mod, at dine oplysninger hændeligt eller ulovligt bliver slettet, offentliggjort, fortabt, forringet eller kommer til uvedkommendes kendskab, misbruges eller i øvrigt behandles i strid med lovgivningen.

FORMÅL

Personoplysninger om kunder indsamles til følgende formål: 

  • Behandling af dit køb og levering af vores ydelse
  • Administration af din relation til os

Personoplysninger om leverandører og samarbejdspartnere indsamles til følgende formål: 

  • Behandling af vores køb/ydelser
  • Administration af din relation til os

DATAMINIMERING

Vi indsamler, behandler og opbevarer kun de persondata, der er nødvendige i forhold til at opfylde vores fastsatte formål. Derudover kan det være bestemt ved lovgivning, hvilken type data, der er nødvendig at indsamle og opbevare for vores forretningsdrift. Typen og omfanget af de persondata, vi behandler, kan også være bestemt af behovet for at opfylde en kontrakt eller en anden retlig forpligtelse.

DATA HOLDES AJOUR

Da vores service er afhængig af, at dine data er korrekte og opdaterede, beder vi dig oplyse os om relevante ændringer i dine data. Du kan benytte kontaktoplysningerne ovenfor til at meddele os dine ændringer, så sørger vi for at opdatere dine persondata. Hvis vi selv bliver opmærksomme på, at data ikke er korrekte, opdaterer vi oplysningerne. 

PERIODE FOR OPBEVARING

Oplysningerne opbevares i det tidsrum, der er tilladt i henhold til lovgivningen, og vi sletter dem, når de ikke længere er nødvendige. Perioden afhænger af karakteren af oplysningen og baggrunden for opbevaring. Det er derfor ikke muligt at angive en generel tidsramme for, hvornår informationer slettes.

SAMTYKKE

Dit samtykke til modtagelse af nyhedsbrev er frivilligt, og du kan til enhver tid trække det tilbage ved at henvende dig til os eller afmelde dig i hvert enkelte udsendte nyhedsbrev. Brug kontaktoplysningerne ovenfor, hvis du ønsker yderligere oplysninger.

VIDEREGIVELSE AF OPLYSNINGER

Vi benytter en række tredjeparter til opbevaring og behandling af data, herunder leverandører af it-løsninger, konsulenter i forbindelse med HR support og koncernforbundne selskaber. Disse behandler udelukkende oplysninger på vores vegne og må ikke anvende dem til deres egne formål. I relevante tilfælde videregives data til banker, inkasso, fragtfirmaer, forsikringsselskaber, kreditforsikring og offentlige myndigheder.

Videregivelse af personoplysninger som navn og e-mail m.v. til andre formål vil kun ske, hvis du giver samtykke til det.

Vi anvender kun databehandlere i EU eller i lande, der kan give dine oplysninger en tilstrækkelig beskyttelse.

DINE RETTIGHEDER

Du har til en enhver tid ret til at få oplyst, hvilke data vi behandler om dig, hvor de stammer fra, og hvad vi anvender dem til. Du kan også få oplyst, hvor længe vi opbevarer dine persondata, og hvem, der modtager data om dig, i det omfang vi videregiver data i Danmark og i udlandet.

Hvis du anmoder om det, kan vi oplyse dig om de data, vi behandler om dig. Adgangen kan dog være begrænset af hensyn til andre personers privatlivsbeskyttelse, til forretningshemmeligheder og immaterielle rettigheder.

Du kan gøre brug af dine rettigheder ved at henvende dig til os. Vores kontaktoplysninger finder du øverst.

Hvis du mener, at de persondata, vi behandler om dig, er unøjagtige, har du ret til at få dem rettet. Du skal henvende dig til os og oplyse os om, hvori unøjagtighederne består, og hvordan de kan rettes.

I nogle tilfælde vil vi have en forpligtelse til at slette dine persondata. Det gælder fx, hvis du trækker et eventuelt afgivet samtykke tilbage. Hvis du mener, at dine data ikke længere er nødvendige i forhold til det formål, som vi indhentede dem til, kan du bede om at få dem slettet. Du kan også kontakte os, hvis du mener, at dine persondata bliver behandlet i strid med lovgivningen eller andre retlige forpligtelser.

Her har du også mulighed for at indgive en klage til Datatilsynet.

Når du henvender dig med en anmodning om at få rettet eller slettet dine persondata, undersøger vi, om betingelserne er opfyldt, og gennemfører i så fald ændringer eller sletning så hurtigt som muligt.

Du har ret til at gøre indsigelse mod vores behandling af dine persondata. Du kan også gøre indsigelse mod vores videregivelse af dine data til markedsføringsformål. Du kan bruge kontaktoplysningerne øverst til at sende en indsigelse. Hvis din indsigelse er berettiget, sørger vi for at ophøre med behandlingen af dine persondata.

Du har mulighed for at benytte dig af dataportabilitet, i så fald du ønsker dine oplysninger flyttet til en anden dataansvarlig eller databehandler.

Vi sletter af egen drift dine persondata, når de ikke længere er nødvendige for det formål, som de er indsamlet til.

Dette websted ejes af A/S J. Lauritzen’s Eftf., CVR-nr. 49625510, Amerikavej 1, 6700 Esbjerg, Danmark. 

Ann Hansen
- Alice Butik
Vi har brukt Lauritzen som speditør i ca. 14 år og er veldig fornøyde med dem. Det er enkelt å bestille henting, og hvis det oppstår problemer eller forsinkelser, får vi alltid beskjed om det.

Oversiktlige sendinger slik at det er enkelt å se når man kan forvente at varene kommer.

Medarbeiderne er alltid vennlige, glade og imøtekommende ved henvendelser, så man blir på godt humør av å snakke med dem.

Vi har prøvd andre speditører, men har alltid kommet tilbake.
Johan Steffensen
- Steff Byg
I 25 år, om ikke mer, har Lauritzen transportert varer for oss fra Italia, til vår største tilfredshet.

Siden vi begge befinner oss i samme by, har Lauritzen alltid vært flinke til å komme forbi hvis vi har manglet noe, og de har også medvirket til å skape riktig gode relasjoner mellom de to bedriftene.

Skulle det mot formodning skje at varer blir forsinket eller glemt fra leverandørens side, er Lauritzen alltid raskt på plass for å varsle om dette. I tilfeller hvor vi plutselig mangler varer som haster, finner de også en løsning på dette. Informasjonen blir alltid sendt videre. Det betyr veldig mye for oss.

Videre kjører Lauritzen våre varer til Spania, Norge og Sverige.

Lauritzen er ikke bare en leverandør for oss, men en samarbeidspartner.
Niels Hagelskjær
- Garant Holstebro
Garant Holstebro har kjøpt fliser fra Italia og Spania i ca. 15 år. I løpet av disse årene har vi stort sett bare brukt Lauritzen til å hente varene. For oss i Garant Holstebro handler det om et sluttprodukt av aller høyeste kvalitet, og det inkluderer også levering av produktene våre. Det samarbeidet som jeg har hatt personlig med Lauritzen i mange år, kan bare beskrives som fremragende. Jeg sender ordre av gårde hver uke, og alle ordrene behandles skikkelig profesjonelt. Hver sak som sendes, blir besvart umiddelbart. Hver sak som ligger ved respektive fabrikk, blir behandlet til punkt og prikke slik at vi alltid får losset varene i tide når de er klare. Det betyr også at vi kan overholde alle leveransene våre. Skulle det oppstå et uhell, f.eks. ved stopp på jernbanen osv, får jeg alltid en e-post eller en samtale fra kontoret umiddelbart slik at jeg kan informere kundene våre om en ev. endret leveringstid. Personlig må jeg si jeg sjelden opplever en så gjennomført arbeidsgang som medarbeiderne utfører hos Lauritzen. Fantastisk flotte mennesker å skrive og snakke med. Jeg kunne nok sikkert nevnt navn og de vet nok hvem jeg mener, men jeg er sikker på at alle arbeider like bra.
- Hydro
Samarbeidet i oppstartsfasen har fått veldig bra. Vi setter stor pris på at det alltid er de samme personene som håndterer bestillingene våre og at de har kontroll på dem. De holder oss godt informert.

Vi setter også pris på at det, så langt det er mulig, er samme sjåfør som kommer til oss igjen og igjen.

Totalt sett ser vi at den servicen vi er vant til å få fra Lauritzen, også gjelder sjåførene som gjør slik de blir bedt om og i overensstemmelse med våre HMS-krav. Vi er veldig tilfredse med oppstarten.
John Knudsen
HL Keramik - Purchaser
Lauritzen løser alle oppgavene våre i forbindelse med lasting av fliser i Italia. Deres system er nok det beste vi har prøvd i løpet av de 40 årene vi har importert fliser fra Italia. Siden vi gikk over til Lauritzen, har vi opplevd en super service og levering. Jeg har anbefalt Lauritzen til andre, og vil fortsette å gjøre det hvis noen søker transportløsninger fra Italia.